Çanakkale Zaferi

18 Mart Çanakkale Zaferimizin 99. yılı kutlu olsun. Şehitlerimize Allah rahmet eylesin.

Belki biliyorsunuz belki bilmiyorsunuz ama bugün öğrendiğim öğrenmekte de geç kaldığım bir ağıdın hikayesini paylaşacağım. 

Yıllardır dinlediğimiz 'Hey Onbeşli' türküsünün aslında oyun havası olmadığını, bir ağıt olduğunu öğrendim bugün. Çeşitli hikâyeler var bununla ilgili internette. Hangisinin doğru olduğunu bilmediğim için sizlere genel bir bilgi vereceğim sadece.
Türkünün sözleri işte burada oyun havası olmadan sadece sözlerini okursanız aslında acı bir aşk hikâyesi okuyacaksınız.
Sözü edilen 15'liler aslında savaşa erken yaşta giden 15 yaşındaki çocuklar.


Hey onbeşli onbeşli 
Tokat yolları taşlı
Onbeşliler geliyor
Kızların gözü yaşlı

Aslan yarim kız senin adın Hediye
Ben dolandım sen de dolan gel beriye
Fistan aldım endazesi onyediye

Gidiyom gidemiyom
Az doldur içemiyom
Sevdiğim pek gönüllü
Koyup da gidemiyom

Aslan yarim kız senin adın Hediye
Ben dolandım sen de dolan gel beriye
Fistan aldım endazesi onyediye

Giderim ilinizden (elinizden)
Kurtulam dilinizden
Yeşil baş ördek olsam
Su içmem gölünüzden

Aslan yarim kız senin adın Hediye
Ben dolandım sen de dolan gel beriye
Fistan aldım endazesi onyediye

Hamdi Tüfekçi - Tokat



Alttaki videodan dinlemenizi tavsiye ederim hem farklı bir hikaye de anlatılıyor. 

Umarım yanlış bilgi vermemişimdir. Sürç-i lisan ettiysem affola.

1 yorum:

  1. Babamın dedesi de Çanakkale şehididir. Allah hepsine cennet kapılarını açsın. Bizi de şefaatlerinden ayırmasın.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma