Kuralsız / Veronica Roth

Zaman ne çabuk geçiyor yahu. Uyumsuz postunu sanki geçen ay yazmış gibiyim. 1 yıl geçti ve Kuralsız da sinemalarda vizyona girdi. 
Kitabı filme gitmeden hemen önce okudum ki bu durum yararıma oldu. Filmdeki olaylara değişikliklere daha çok hakimdim o yüzden. Balık hafızalı bir insan olduğum için detaylar aklımdan uçup gidiyor. 


Kardeşim Kuralsız 'ın Uyumsuz 'a göre daha yavaş ilerlediğini söylemişti ancak bir önce okuduğum Fısıltı- Çığlık kitaplarından bunaldığımdan benim için su gibi aktı diyebilirim. Kitaptan sıkılmadım ama konu itibariyle esas karakterlerin sürekli bir yerden bir yerlere yolculuk halinde olmaları belli bir sayfadan sonra kafamın karışmasına sebep oldu. Yine de Dört 'ün varlığı yeterdi ve Kuralsız 'ı da Uyumsuz kadar keyifle okudum.

Uyumsuz 'da Cesurluk topluluğundan kaçan Tobias, Tris ve arkadaşları topluluklarda oluşan çatırdamalar yüzünden sisteme çare arıyorlar. Detaylı konu açıklaması yapıp okumayan ve izlemeyenlerin keyfini kaçırmak istemem.

Filmde kitaba kıyasla gözle görülür değişiklikler yapmışlardı. Filmin sonu ve kitabın sonu aynı kapıya çıksa da gidiş yolları farklıydı. Bu oynamaların belli bir süreye sığdırmak istedikleri için yapıldığını düşünüyorum. Esas karakterlere bu sebepten özen gösterip kitaptaki yan karakterlere filmde yer verilmemesini de bu süre kısıtlamasına bağlıyorum. Yine de filmin kötü olduğunu söylemiyorum elbette. 


Uyumsuz' un filmini izlediyseniz ya da kitabını okuduysanız vizyondan kalkmadan Kuralsız 'ı izleyerek gününüzü güzelleştirebilirsiniz. Şimdiden iyi seyirler. Eğer filmi izleyip kitabı okuyanlardansanız düşüncenizi aşağıya yorum olarak bırakmanızı 'dört' gözle bekliyorum ^^


Sevgiler...

2 yorum:

  1. Bende ilk kitabı okuyup sonra sinemasını izleyenlerdenim:)Paylaşım için teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önce kitap sonra film felsefesiyle bütünleştik bu aralar zaten. Distopya kitapların neredeyse hepsi film oldu. Yorumun için ben teşekküt ederim :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma