Yandaş - Veronica Roth // Okur Yorumu

Uyarı: Yazı SPOILER içerir. Seriye başlamadıysanız ya da henüz diğer kitapları okuyorsanız Yandaş 'ı okumadan yazımı okumayın. 


Uyumsuz serisinin son kitabı Yandaş 'ı okumamış olmayı dilerdim. Böyle güzel bir seri akıllarda ancak bu kadar akılda kalıcı(!) bu kadar mesaj içerikli(!) bu kadar yoğun duygulu bitirilebilirdi herhalde.
Kız versiyonunu hayal edin :)

İlk iki kitaba nazaran olay döngüsü benim için daha karışık bir kitaptı. Yandaşlar, Topluluksuzlar, Yönetici Büro, bu kategorilere sığmayıp nereye ait olduğunu anlamaya çalışan kitabın esas karakterlerinin olduğu grup vs derken; kim kimdi, kim kimin için çalışıyordu gibi bir sürü soru dolaştı aklımda. Halbuki o kadar da karmaşık bir düzen yoktu ama okurken kaçırdığım yerler olduğunu sanıyorum.

İlk iki kitap Tris 'in gözünden anlatılmıştı ancak Yandaş hem Tris 'in hem de Tobias 'ın gözünden anlatılıyordu. Bu da Tobias 'ın iç dünyasına yolculuk demekti. Tris 'e olan sevgisini daha da gözümüzün önüne seren sayfalardı. Ama eksi yanı şuydu ki karaktere tam adapte olamadım. Ara verip elime aldığım zaman kimi okuyordum ya diyip bir kaç sayfa geri gitme durumunu çok yaşadım.

Bunun yanı sıra son 150 sayfaya kadar ufak tefek, kayda değer olmayan ekşınlarla resmen kandırıldığımızı düşünüyorum. Nasıl ki Kore dizilerinde final bölümünün son 20 dakikasında olayı toparlar bitirirler aynen öyle olmuş. Bütün olayı son 150 sayfada bağlanması hoşuma gitmedi. 
Bu açıdan ilk kitabın ekşınını daha iyi bulduğumu düşünüyorum.

Her şey bir kenara  kitabın sonunda yazarın okuyucuya bu denli ağır vurmasının sebebini ' akılda kalıcı olmak istiyorsan darbe indir ' düşüncesiyle yazdığına inanıyorum. Zira 3 kitap boyunca beladan belaya atlayan esas karakterin bi - iki kurşunla öldürülmesini de etik bulmadım :/ Uğruna savaştığı amaç uğruna öldü diye düşünüyorsanız ben sizden değilim. Bilin yani.


Yazar Uyumsuz ve Yandaş arasında ince ve hoş bir bağ kurmuş. 
Fargirlleri ve fanboyları için şuraya bırakayım.
Bu son olayla, bende ek kitap Dört 'ü okuyacak heves bırakmadığını söyleyebilirim. Zaten olayların başlamadan önceki kısmını anlatıyormuş. Şu sinirim geçtikten sonra belki okuyabilirim.
Serinin kitapları sırasıyla;
3- Yandaş
Ek kitap- Dört

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma