Kurucunun Kızı - Amy Engel // Okuyucu Yorumu


Çıktığı ilk günlerde büyük yankı uyandıran, sürekli resmi çekilip paylaşılan ve her okuyan tarafından da övgü yağmuruna tutulan Kurucunun Kızı gerçekten tüm övgüleri hak ediyor.
Kitabı bitirdiğinizde devam kitabı The Revolution of Ivy  bir an önce çıksa da okusak dedirtiyor. Yakın zamanda bu kadar merakla devamını sabırsızlıkla beklediğim Efsane - Deha kitapları olmuştu sanırım.

Yazarın üslubunu beğendim. Okuyan herkesin ortak düşüncesi hem akıcı -ne zaman başlayıp ne zaman bitirdiğinizi anlayamıyorsunuz- hem de konu olarak güzel kurgulanmış. Distopya kitapların olmazsa olmazı 15 - 20 yaş grubu konsepti Kurucunun Kızı'nda da var. Daha önce distopya kitapların bu yaş grubunu kapsıyor olması beni biraz olsun garip hissettiriyor demiştim ama bu kitapta kurgu gereği yaşın ufak tutulması gerekiyor o yüzden anlayışla karşılıyorum. ^^

Gelelim konusuna... Bir ülke düşünün iki aile tarafından kurtarılmış ve kurulmuş olsun. Bu ülkeyi tek bir başkan yönetebilir elbette.  Diğer taraf ise öylece beklemeye sabrı kalmamış durumda. Ülke tek ama bölgelere ayrılmış durumda . Bu ülkeyi barış halinde tutmanın ise başkana göre tek çözümü bir tarafın erkekleriyle diğer tarafın kızlarının 16 yaşında evlenmesi gerektiği. Başkanın oğlu Bishop ve Kurucunun kızı Ivy 'nin evlenmesinin ardında ise büyük bir suikast planı var. Bundan sonra Ivy 'nin kime güveneceğini çok iyi seçmesi gerek.

Distopya olmasına rağmen Kurucunun Kızı çok sakin bir kitaptı. Belki de en güzel tarafı buydu. Romantik etmenler hiç acele etmeden eklenmiş hikayeye. Aşk unsurunu o kadar hoş harmanlamış ki yazar, distopya okuyormuşsunuz gibi hissettirmiyor çoğu zaman. 

Distopya kitaplarına ara vermek istediğimi bir süre okumayacağımı söylemiştim. Yine de son zamanlarda okuduğum ve bloga yorumladığım kitaplar hep distopya oldu değil mi? Bu kitapları okuduğum için pişman değilim hele ki Kurucunun Kızı gerçekten okuyanı pişman etmeyen bir kitap. Kitapla ilgili aklınızda soru işaretleri varsa bir kenara bırakıp şans vermenizi tavsiye ederim. Sizi de pişman etmeyeceğinden şüphem yok. ^^

Sevgiler...

6 yorum:

  1. distopyalarla pek aram yok yine de merak ettim kitabı sayende.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okursan beğenirsin inşallah
      Distopya kısmı diğerleri kadar ön planda değil. Okursan görüşlerini yazaraan sevinirim ^^

      Sil
  2. Ya almak istediğim çok fazla kitap var ama senin bu yorumun üzerine Kurucunun Kızı listesinin üstüne çıktı :) Hemen okumak istiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstersen serinin devam kitabını bekle almak için :) Alıp okur beğenmezsen de ben üzülürüm ya büyük sorumluluk oluyor böyle :D
      Benim sevdiğim distopya kitapları arasında umarım hoşuna gider ^^ Yorumunu bekliyorum

      Sil
  3. Yok, hayır. Beğenmeyeceğimi düşünmüyorum. Öyle bir şey olursa ki, bunun sorumluluğunu sana yüklemem :) En kısa zaman da okuyup, yorumumu yazacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence beğenirsin zaten ^^ Yorumunu dört gözle bekliyorum :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma