Kayıp Kurban - Ayla Koca // Okuyucu Yorumu

Merhabalar... 
Tam iki yıl önce pek sevgili Ayla ablamın (Ayla Koca) ilk kitabı Kayıp Ruh Yitik Beden çıkmıştı piyasaya. Kendisini kişisel olarak da tanıdığım için onun kadar ben de heyecanlıydım basım süresince. Kitap çıktı, birlikte blogumda güzel de bir etkinlik düzenledik hatta.

İlk kitabı olmasına rağmen polisiye tarzın sıkı okuyucusu olmayan beni bile içine alıvermişti. Bittikten sonra keşke başka kitaplar da yazsa diye içimden geçirmekle kalmayıp yeni kitap için baskı bile yapmıştım. Aradan biraz fazla zaman geçmiş olmasına rağmen Kayıp Kurban kitabı geçen aylarda piyasaya çıktı. Vakit kaybetmeden kitabı alıp imzalattım. Okumaya başladım. (Merak edenler için; 1. ve 2. kitap birbirinden bağımsızdır)

Ana karakter ölülerle konuşabilen, hayatın soğuk nefesini doğumundan itibaren ensesinde hisseden bir kadın. Tüm zorluklara göğüs gererek düzeltmeye çalıştığı hayatı birdenbire tekrar allak bullak oluyor. Neden olduğu, nasıl olduğu da kitaba kalsın. :)

Kayıp Kurban'ın değindiği en önemli nokta ise çocuk tacizi. Bu durumu yaşamak zorunda kalmış çocuğun hayatının nasıl darmadağın olduğunu çok acı bir şekilde okuyorsunuz. Okudukça romanın kötü kahramanına bir yandan üzülüp bir yandan hak verip yaptıklarını yargılayamıyorsunuz. Bu konudan özellikle bahsettim ki sırf bunun için bile kitabı okuyup toplumda bir farkındalık oluşturmak istedim. 

Dediğim gibi ilk kitap çok güzeldi. Ama Kayıp Kurban kurgusu biraz daha yüksek ve daha ağır bir romandı. O kadar akıcıydı ki bir iki gece sabahladım kitabı okumak için adeta. (Evet hızlı okuma alışkanlığım yok maalesef. Sanki biri okuduğumu dinliyormuşçasına yavaş ve  ahenkle okuyorum. Çoğu kişiye saçma geliyor ama ne yapayım) 

Okuduğunuzda pişman olmayacağınız bir kitap arıyorsanız Kayıp Kurban'a mutlaka bir şans verin. Hazır okuyorken Kayıp Ruh Yitik Beden'i de unutmayın.

Sevgiler...

1 yorum:

  1. Selin hanım blogunuzu takip ediyorum dansa ilgi duyanları bloguma takipçi olmaya davet ediyorum. http://dansincazibesi.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma