Dibek Kahvesi vs Mirvari Kahvesi

Ramazan ayında sizlere yeni tatlar tanıtmayı kendime görev edindim. Önceki kahve yazımda Menengiç kahvesini anlatmıştım sizlere. Bu yazımın konusu ise iki türk kahvesi çeşidi olan Dibek ve Mirvari kahveleri.

İkisini karşılaştırmamın sebebi tatlarının neredeyse aynı oluşu. İkisi de süt karışımlı ve içerken telvesi neredeyse yok oluyor. Sütlü oluşunun verdiği hafiflik benim için çok fazla. Sütsüz kahve içmeyi seven bana göre epey kremamsı geliyor. Bu da midem için güzel bir şey değil :)

Dibek kahvesini A101 de ve Bim de çok rahat bulabilirsiniz. Hatta ara sıra indirime bile gidiyorlar. Yanlış hatırlamıyorsam 5 lira civarında olmalı.

Mirvari kahvesi ise Osmanlı zamanlarından gelen 7 çeşitin özel karışımı olarak Tuğba Kuruyemiş tarafından satılıyor. Benim olduğum yerde mağazası olmadığı için internetten almıştım. 240 gramı 10 Tl. 
kahve nasıl yapılır

Yapılışları Türk kahvesiyle aynı ama kahvelerin ölçekleri biraz daha fazla Türk kahvesine göre. Dibek'in kendi özel kaşığı var, kocaman. O kaşıkla her fincan için bir ölçek, arzuya göre de şeker atıyorsunuz. Mirvari içinse ölçeğiniz yoksa 1 tepeleme yemek kaşığı koymanız gerekiyor. Evet benim gözüme de çok gelmişti :D Şeker yine istediğiniz kadar. Pişirme işlemi her ikisi için de Türk kahvesiyle aynı. 

Farklı lezzetleri tatmayı seven ve kahveyi ayırt etmeden içen biriyseniz bu iki kahveyi de denemenizi öneririm. Sütlü kahvelerle bi sorununuz yoksa seveceğinizi düşünüyorum. Yine de hiçbir kahve Türk kahvesinin yerini tutamaz ama bunlar da değişiklik ya da ikramlık olsun ^^


Sevgiler...

4 yorum:

  1. Ben turk kahvesi (yemen) kahvesini çok seviyorum.Ama bunlari da deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim için de 1. Türk kahvesi sonra menengiç en son da bunlar geliyor :) Ama bunlar da güzel sadece ben kahveyi daha yoğun tadıyla sevdiğim için yani

      Sil
  2. Bir kahve tutkunu olarak BA-YIL-DIM! Böyle bir güzelliği yazdığınız için sizi ayrıca tebrik ediyorum çok iyi olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim beğenmenize sevindim. Diğer yazımda bahsettiğim Menengiç kahvesini de denemenizi tavsiye ederim o bunlardan çok daha güzel bence :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma