Menengiç Kahvesi

Küçükken sevmezdim ben kahveyi. 3 ü bir arada olan kahvelerden nefret eder nasıl içiyorsunuz bunu diye söylenirdim. Sırf şu 3 ü 1 aradalar yüzünden kahvenin ne olduğunu çok geç anladım. Sağolsun kahve kültürüne sahip bir dayım var çok şükür de kahve neymiş öğrendim. (Yazar burada filtre kahveden bahsediyor) Ben aslında kahveden değil güzel yapılamamış, hazır kahvelerden nefret ediyormuşum.

Kahveyi sevmemden sonra da farklı kahveleri denemek çok hoşuma gitti. Mağaza kahvelerinden bahsetmiyorum elbette. Türk kahvesi türevi kahvelerden bahsediyorum. Dibek, Mirvari, Menengiç gibi... Bugün sizlere bahsetmek istediğim ise Menengiç Kahvesi. Türk kahvesi gibi yapılıyor ama tadının benzer olduğunu söyleyemem. 
Menengiç diğer isimleriyle çitlembik ya da çıtlık olarak bilinen bir bitkiden üretiliyor. Biraz yağlı bir yapısı var ama çok değil.  Piyasada satılan iki çeşidi var biri toz halinde normal Türk kahvesi gibi bir diğeri ve sanırım daha orijinal olanı bahsettiğim hafif yağlı olan karışım. (Yağlı olan evde bitmiş aldığımda yazıyı editleyeceğim)
Süt tozu içerikli olan
Resimde gördüğünüz toz halinde olanı aynı Türk kahvesi gibi yapılıyor. Bir fincan su bir ölçek kahve isteğe göre şeker (ki bence az şekerli daha güzel oluyor) Bir taşım kaynatıyorsunuz. Bitti bile ^^
Yağlı olanı yaparken ise su yerine süt kullandığımızı ve karışımın kıvamından dolayı sürekli karıştırarak yaptığımızı hatırlıyorum. Yine aynı şekilde isteğe göre şeker ilave edip bir taşım kaynatıp servis ediyorsunuz.

Tadının güzel olmasının yanı sıra bir çok hastalığa da iyi geliyor. Vikipedi den aldığım bilgilere göre;
  1. Nefes darlığına iyi gelmesi
  2. Ses tellerine faydası
  3. Solunum yollarını açması
  4. Mide ağrılarını azaltması
  5. Göğsü yumuşatması
  6. Böbrekteki kumların dökülmesine yardımcı olması
  7. Afrodizyak etkisi yapması
  8. Öksürüğü kesmesi faydalarından bazıları...

Eskiden her yerde bulunmuyordu ama artık marketlerde bile menengiç kahvesi bulabilmeniz mümkün. Aktarlarda farklı boylarda ambalajlanmış olanlarını gördüm. Denemek için küçüğünü alabilirsiniz. Kahve seven arkadaşlarımın bu tadı keşfetmelerini çok isterim. Benim epey sevdiğim bir kahve çeşidi bu. Hatta denediklerim içinde en çok bunu beğendiğimi söyleyebilirim.
Deneyenler aşağıya yorum bıraksınlar ki denemeyenlere fazladan görüş olsun ^^

Sevgiler...

2 yorum:

  1. Çok severim menengic kahvesini. Eğer olur da denk gelirsen merin kahvesi içmeni tavsiye ederim. İçinde bir sürü şey karışık olan Türk kahveleri var hani onlar gibi ama bunun oranları nasılsa mükemmel bir şey :) Saniyorum tek bir üreticisi var Mardin'de ve içeriğinin oranlarıni bilen başkası yok. Bitecek diye icmemeye çalışıyorum ama bağımlılık yapıyor meret :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşasın seven biri. Blogunun linkini face de bi sayfada paylaştım orda da kimse sevmiyormu. Üzülmüştüm valla.
      Merin mi bulursam denemek isterim. Aktarlara sorayım belki vardır:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma