Fi (2017)

puhu tv
Uzun yıllardır kitapları dolanır durur.
Fi, Çi, Pi... 
Hiç de merak edip alıp okuyayım şunu demediğim bir seriydi. Ben gayet edebi, ağır bir roman olarak zihnimde tasvir ederken aslında -söylentilere göre- sanat camiasındaki ünlü kişilerin isim ve mesleklerinin değiştirilip romana aktarılmış hali olduğunu öğrendiğimde büyük bir hayal kırıklığı yaşayıp, okumaktan tamamen vazgeçmiştim. 

fi mehmet günsür
Diziyi izlememin en büyük sebebi -tahmin etmesi zor olmasa gerek :) - Mehmet Günsür.
Ozan Güven 'in de hakkını yiyemem...

Dizi olacağından ve hatta internet dizisi olacağından dizi başlamadan 10-15 gün önce haberdar oldum. Nasıl alaka duymuyorum konuya siz düşünün. İlk tanıtımı arkadaşım gönderdiğinde Mehmet Günsür için izlerim demiştim. İlk bölümü izledikten sonra -hâlâ kitap olarak hayal edemiyorum bence dizi için gayet güzel bir konusu var- vay canına Türklerden böyle dizi nasıl çıkmış demedim değil. 

fi serenay sarıkaya

Peki bunu ne için dedim?..
- İlk gözüme çarpan çekim tarzı oldu. Renklerin uyumu, kullanılan mekanlar gözüme çok hoş geldi. 
- Oyuncular ise bir o kadar iyi uymuşlar rollerine. Serenay Sarıkayayı sevmiyor olmama rağmen bu dizide sevimsiz gelmedi gözüme. Ozan Güven ise sanki gerçekten Can Manay...  Diğer oyuncular da aynı şekilde. 
- İnternet dizisi olmasının ayrıcalığını ve avantajını sonuna kadar kullanmışlar. +18 Sahneler var ama isterseniz bir iki dk ileri sararak bunu izlememeyi tercih edebilirsiniz. Yanı sıra günlük hayatta sanki hiç kullanılmıyor  gibi küfür ve içki de biplenmiyor görüntüsü blurlanmıyor. TV de izlerken bu sansür işi beni çok rahatsız eder. Çünkü sansürleyerek daha fazla dikkat çekildiğine inanıyorum. 
- Ve bence en  önemli şey ise dizinin sesleri. Dikkatinizi çekti mi bilmiyorum ama -çekmediyse bundan sonra izlerken daha çok dikkat edin- sesler sanki sinemada film izlediğimde hissettiğim gibi bir his bıraktı üzerimde. Özellikle üzerinde uğraşılmış gibi, hatta oyuncuların ses tonu bile daha güzeldi. 
Ama diziyle ilgili anlam veremediğim tek şey ilk bölümün yayınlanacağı gün neden 3 bölüm birden yayınlanıldı? Hadi ilk üç bölümü yayınladınız neden ertesi hafta yeni bölüm yayınlamadınız? Bu bence izleyiciyi bi parça diziden uzaklaştırdı. Evet merak ediyorum 4. bölümü ama herkes benim gibi olmayacak belki. Çoğu izleyici benim gibi sinir oldu bu duruma. 

Değinmeden geçmek istemem Puhu TV deki Fi 'nin,  Blu Tv 'deki Masum 'dan daha fazla konuşulmasının en büyük nedeni Masum 'un ücretli yayınlanıyor oluşuydu. Yoksa bence Masum dizisinin de oyuncuları çok iyi ve tanıtım filmlerinden de heyecanlı olduğu aşikar. Keşke ilk olmasının yanında ücretsiz de olsaydı. Daha fazla izleyiciye ulaşabilirdi. 

Bir de kitabı okumadığım için bilmiyorum. Okuyan arkadaşlardan bilen varsa yazarsa sevinirim. Devamı olan Çi ve Pi 'nin bu karakterlerle ilgisi var mı yoksa yeni karakterler mi izleyeceğiz başrollerde? Araştırsaydın demeyin lütfen. Araştırırken kitaptan spoiler yerim diye bakamadım yoksa biliyorum ben de araştırmayı :) 

Sevgiler...

8 yorum:

  1. Çi ve Pi, Fi'nin devam kitapları. Karakterler aynı, bu yüzden birini bitirince hemen ötekine geçmek istiyorsun.
    Şahsen ben de diziyi çok başarılı buldum. Kitaba mümkün olduğunca sadık kalınmış. Genelde roman uyarlamaları bekleneni vermez ama senaryo, seçilen isimler ve görüntü kalitesi olarak büyük emek verilmiş. Öğrendiğime göre her ay 5 bölüm yayınlanacakmış. Ben şimdiden 4. bölümü iple çekiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oooo çok sevindim karakterlerin aynı oluşuna.
      Bazı izleyiciler yine de sevmediklerini dile getirmişler ama benim etrafımdaki -kitabı okumamış olanlar- kişiler çok beğendiler.
      Her ay 5 bölüm mü? Yapmasınlar Allah aşkına yaa... Zaten 16 bölüm aylarca sürünmeyelim. :)
      Bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim ^^

      Sil
  2. Aynı zamanda aynı konulu yazıları paylaşmak çok ironik oldu gerçekten :)
    Ben Fi'den nefret ettim.Hani dedin ya dizide +18 sahneler vardı diye.Kitabın yanında o sahneler çocuk şekeri gibi kalıyor.Zaten nefretimin asıl sebebi de cinselliğin üst düzeyde olması.Çi-Pi hakkında bilgi vermek isterdim ama Fi'yi bile bitiremedim üzgünüm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaaa çok güzel olmuş bu tesadüf. Hemen gidip yazını okudum.
      Kitabı bu kadar beğenmeyişine rağmen diziyi izlenebilir bulmana çok şaşırdım. Bu da gösteriyor ki yukarıda saydığım beni çeken çoğu şey seni de diziyi izlemeye teşvik etmiş olmalı. Demek ki yapım ekibi başarılı :)
      Kısmet dizisineymiş artık bunu izler merakın -kaldıysa- giderirsin :)

      Sil
  3. Annem diyor bir kitabı dizi yapmışlar, internet dizisi diye. Adını öğrendim sayende. :) Uzun zamandan sonra ilk defa bir Türk dizisini izleyesim geldi, Masum'u da izlemek istemiştim ama öğrenciyiz işte :>

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Ne güzel o zaman
      İzledikten sonra yorumunu da beklerim
      Aynen masumu da çok istedim ama ücretli :(

      Sil
  4. dızıyı cıktıgında 3 bolum yayınlamasıyla reklamlarda gordum oyle populer kıtapları okumayı sevmedıgımden kıtabınla da alakası olmayanlardanım ustelık henuz dızısını de ızlemedım ama en cok merak ettıklerım arasında ılk fırsatta ızleyecegım bende :) teşekkurler :) takıbe aldım beklerım sevgıler :) ( Aslında takıpte oldugumu dusunuyordum sanırım blogger gırıslerım konusunda takıpten dusmus gorundu )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediğim gibi kitabı bilmiyorum ama ben diziyi çok beğendim. Beğenmeyen bir iki arkadaşım var ama çoğunluk beğenmiş görünüyor. Zaten 3 haftada bir 3 bölüm verdiklerinden bence rahatça yetişebilirsin güncele :)
      Hemen ben de sana geliyorum. Takip için teşekkür ederim. <3 Yapıyor blogger arada öyle yaramazlıklar :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma