Yanıklara Yumurta Akı Sürmek



Yanıklarda hepimizin bildiği gibi ilk yapılması gereken yanan bölgeyi soğuk suya tutmak peki ama sonra ne yapacağız? Çoğumuz ne yapacağımızı tam olarak bilmiyoruz. Yanık kremleri sürüyoruz, buz kalıpları tutuyoruz yanan bölgeye. Aslında kimyasal ya da tıbbi ürünler kullanmadan yanan bölgeyi iyileştirmek, acısını azaltmak mümkün.

İlk anda yanan bölgeyi soğuk suya tuttuktan sonra 'yumurta akı' nı çırpıp yanan bölgeye sürün. Yumurta akı kuruduğu zaman sürdüğünüz bölgede ince bir tabaka oluşuyor. Kurudukça bu işleme devam edip yumurta akını sürün. Acının giderek azaldığını göreceksiniz. Yaklaşık 1-2 saat kadar -yanığa göre değişir tabii- bu işleme devam edin. Sonrasında da sürmek isterseniz -ki tavsiye ederim- yara iyileşene kadar yanık kremini sürün.

Bu yumurtalı işlemi itfaiyeciler yandıkları zaman yaparlarmış. İyi gelmesinin sebebi yumurtada bir tür kollajen olmasından dolayıymış.

Yakın zamanlarda elimi kaynayan karamelle yaktım ve bu yumurta olayını yaptım. İz kalacak diye epey de korktum. Yazdıklarımın hepsini uyguladım. Soğuk su, yumurta akı ve yanık kremi. Çok şükür iz kalmadı. Kimseye olmamasını temenni ederim ama yine de aklınızda bulunsun.

17 yorum:

  1. biraz sakar mıyım neyim mutfakta hep bi yerlerimi yaraladığımda bu benim hep yaptığım bişi..
    ve kesinlikle işe yarıyo.yumurta akında bulunan protein sayesinde cilt hem çabuk iyileşiyo hemde iz kalmıyo.. ^o^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de aklıma ilk bu geliyor :)
      Aynen denedim onayladım. Çok aşırı bi yanık yoksa iz bırakmadığına şahit oldum. Daha önce annemi yağla bayağı bi yakmıştım onun izi kaldı birazcık ama yine de buna da şükür. :D

      Sil
  2. bende sürekli kolunu bacağını hatta kafasını bile ütü ile yakmayı beceren biri olarak hep ananemin kocakarı tekniğini kullanırım ve gerçekten işe yarıyo.. ama tabi benim yanıktan kastım böyle ütüyle falan olanlar öyle yağ yada kaynar su ile olanlarda falan etkilimidir bilmiyorum.. yanan yerimi soğuk suda beklettikten sonra toz şekere batırıyorum su toplamasını engelliyo aynı zamanda hücre içerisine emildiğinden acısını hafifletme etkisi varmış.. gerçekten yanık acısını hiç hissetmiyorum öyle yaptığımda.. bu koca karı anane anekdotuda burada dursun denemek isteyen bi ütüyle kendisini yakıp deneyebilir D:D:D:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler inşallah bi tarafımızı yakmayız tabii de aklımızda bulunsun :D Ben de toz şekerin kanayan yerdeki kanamayı durdurduğunu duymuştum. Hatta denedim işe yaramıştı, bir nebze de olsa :)

      Sil
  3. 2.derece yanığım var lütfen iyileşecek bir şey tavsiye edin lütfen

    YanıtlaSil
  4. yanık yarasını sarmak mı iyi açık bırakmak mı lütfen acil bir öneri

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçmiş olsun Yanık bölgeyi kapatmayın yanık yaraları kapatılmaz. Yaniğınız ufak bi yara değil anladığım kadarıyla Silverdin ve Anestol ilaçları doktorların tavsiye ettiği kremler evde varsa karıştırıp kullanmanızı öneririm. Bu bilgiler ilk yardım amaçlıdır yine de doktora gitmenizi tavsiye ederim. Umarım yardımcı olur.

      Sil
  5. Ayagima kaynar su dokuldu ve su topladi ilk once soguk suya tuttum ama cok uzun sure degil sonra yumurta aki surdum kurudukcada suruyorum suan ayagimda buller var iki tane cok buyuk degil ama doktora gitmelimiyim sizce bi bilginiz varsa yardimci olurmusunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir üstteki yorumda yazdığım gibi kremler varsa acınızı hafifletmek için sürebilirsiniz. Her ihtimale karşı doktora gitmenizi tavsiye ederim. Mikrop kaptırmamaya dikkat edin ve yaranın üzerini kapatmayın. Umarım yardımcı olmuşumdur. Geçmiş olsun...

      Sil
  6. fırın gazilerinden olurum sık sık, bunu öğrendiğim iyi oldu, teşekkürler paylaşım için...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım hiç yanmayın ama ihtiyacınız olduğunda da mutlaka kullanın. İşe yarar bir tedavi yöntemi :)

      Sil
  7. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  8. Merhaba bu yöntem buz yanaklarında da kullanılabilir mi ya bacağımda cok hafif iz kaldı buz tuttum biraz diye cevap yazn ltfeeen:(

    YanıtlaSil
  9. Merhaba bu yöntem buz yanaklarında da kullanılabilir mi ya bacağımda cok hafif iz kaldı buz tuttum biraz diye cevap yazn ltfeeen:(

    YanıtlaSil
  10. Merhaba bu yöntem buz yanaklarında da kullanılabilir mi ya bacağımda cok hafif iz kaldı buz tuttum biraz diye cevap yazn ltfeeen:(

    YanıtlaSil
  11. Meraba bu yöntem buz yanaklarında da işe yarar mı bacağımda cok hafif iz var buz tuttum diye bes dakk:( cevap vern ltfeeennnn:(((

    YanıtlaSil
  12. Meraba bu yöntem buz yanaklarında da işe yarar mı bacağımda cok hafif iz var buz tuttum diye bes dakk:( cevap vern ltfeeennnn:(((

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma