Çilek Kokusu 'nda The Heirs Kokusu Var

Blogun adı çıkacak ben böyle postlar yazdıkça ama valla benim suçum yok tamamen senaristlerin suçu.  
Daha önce Aşk Yeniden dizisini Full House çakması sanıp epey bir kızmıştım. Sonradan anlaşıldı ki değilmiş. Ama konumuz bu değil. Bu sefer durum farklı, konusunun bir benzerliği yok sadece bir kaç sahne gözüme fazla battı. İlk bölümdür ben abartıyorumdur dedim ama ikinci bölüm beni daha da bu yazıyı yazmaya sürükledi ^^

Yaz furyası dizilerinden Çilek Kokusu nu izlediniz mi bilmiyorum.  Bu dizideki bir kaç sahne The Heirs de gördüğümüz sahnelerle neredeyse aynı. Elbette romantik-komedi yaz dizisi için klişeler vazgeçilmezdir ama bunların hepsini üst üste aynı dizide görünce tutamadım kendimi bununla ilgili görüşlerimi sizlerle paylaşmak istedim.

İlk bölümde anladık ki oğlan zengin kız fakir. Buraya kadar olağanüstü bir benzerlik yok. Benzerlik kızın annesinin esas oğlanın evinde yardımcı/aşcı olmasıyla başlıyor. 

Esas oğlan babası tarafından zorla Bodrum 'a çalışmaya gönderiliyor ne tesadüftür ki durumu iyi olmayan kızımız da Bodrum 'a yaz sezonu için çalışmaya gidiyor. ( E Türk yapımı dizinin bütçesi bu kadar Kaliforniya 'ya gitmelerini beklemiyordum.) Etti mi size iki benzerlik. 

Bu kadarla kalmıyor Bodrum 'da birbirlerini daha sık gören iki karakter barda da karşılaşıyor ve hopp esas kız esas oğlanın kucağına düşüyor. Bu bir klişe ama benzetmeme engel değil alttaki resimleri görüyorsunuz.

Hadi bunlar neyse peki ya buna ne diyeceksiniz?
Esas kızı arabasına alan esas oğlan arabasını çamura saplıyor. Aynı sahneden Heirs'te de var. İzleyenler bilir. 
En son ve artık cidden bu kadar çok benzerliğin tuhaf geldiği yer ise çift tişörtü olayı oldu. Hatırlarsınız Heirs te de ❤️ California yazılı tişörtlerini Lee Min Ho da Park Shin Hye de giymişti. 

 Bizim Kore draması sever tayfasından kimsenin dikkatini çekmemiş galiba. Ben yukarıda yazdığım sahneleri birbirine çok benzettim. Siz ne düşünüyorsunuz? Benzetmekte haksız mıyım?

Edit: 3. Bölümü de izledim arkadaşlar ve bu bölümde de bir sürü ışık yandı beynimde.
Altta bir arkadaşım daha bölümü izlemeden tahminde bulundu ve tahmininde çok haklı çıktı. Esas kız Aslı 'nın annesi evinden taşınmasının gerektiğini öğrendik bu bölümde. İzlediğiniz gibi ev bulamayan teyzeciğimizi iş veren hanım evinde yatılı olarak çalıştırmak için izin verdi.
The Heirs ile aynı olduğunu söylememe gerek var mıdır?

Bu bölümde fark ettiğim ufak ama benzer diğer ayrıntı da Datça yazan t-shirt lerdi. 

En sonuncusu ve beyin fırtınası yaptığım konu ise Volkan ve Çağla 'nın anne ve babalarının ilişkisi. 
Bu bağlamda düşünecek olursak Volkan'ı, Young Do (Kim Woo Bin); Çağla 'yı Rachel (Kim Ji Won) yerine koymam işten bile olmadı. 
Edit : 4. Bölümde de bir çok benzerlik yakaladık. Aslı'nın annesiyle birlikte Burak 'ın evinde yaşamaya başlaması en bariz benzerlikti. Aslı ve Burak 'ın yolda çarpışmaları ve bölüm sonunda da Burak'ın aynı evde yaşadıklarını anlamasıyla bitmisti.

Bu bölümde de benzerliklerin peşinden gittim. Sizin de fark ettiğiniz detaylar varsa aşağıya yorum olarak bırakmanızı isterim. ^^ Bakalım bundan sonra da benzer sahneler yakalayacak mıyız? :)

Sevgiler...

91 yorum:

  1. Bende The Heirs izlemiştim fakat dizi aklıma gelmemişti Çilek Kokusu'nun bu sahneleri gördüğümde... Şimdi sen böyle karşılaştırınca baya bi benziyormuş harbiden. Kesinlikle haksız değilsin. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hak vermene sevindim :) bundan sonra da benzerlik olacak mi bakalım :D

      Sil
    2. the heirsin hepsini izledim resmen emek hırsızı bundan hoşlanmadım..

      Sil
    3. Evet maalesef çok benzerlikler var. Artık izlemiyorum ama şimdi de var mı merak ediyorum açıkçası. Çoğu kişinin de hoşlanmadığını biliyorum.

      Sil
    4. Ben de dizi izleyince direk benzettim the heirse çok benzerlik var cidden kınanacak bi durum

      Sil
  2. ilk bölümünü izledim ilk aklıma the heirs geldi anneme dedim ki aha gör kızın annesinin durumu daha kötü olcak oğlanın evine taşıncaklar babası da burs vercek annem bakcez dedi bende çok benzerlikler yakaladım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah evet haklısın o sahneyi de görürsek tamam :D

      Sil
    2. eved yha bende aynen anneme dedim annem de bana dediki daha yeni başlamış nasıl bilecen dedi :D

      Sil
    3. eved yha bende aynen anneme dedim annem de bana dediki daha yeni başlamış nasıl bilecen dedi :D

      Sil
  3. Sana 2 şey sormak istiyorum :) Birincisi; Kore dizileri neden bu kadar kısa? Yani şuana kadar 4 tane izledim, dördüde 1 sezondu. Bir sebebi var mı kısa olmalarının? İkincisi; Bana The Heirs benzeri bir dizi önerebilir misin? Bu işi biliyorsun ve bilen birinden tavsiye almak daha iyi olur :) Yanıtlamanı bekleyeceğim, iyi geceler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bildiğim kadarıyla cevaplayacağım. :)
      Kore dizilerinin kısa olanları gibi uzun olanları da var yani hepsi böyle değil. 50 bölümlük 120 bölümlük dizileri de var. Bazı dizilerin 2. - 3. sezonlarının çekildiği de oluyor. İzleyicinin tepkisine göre oluyor tabii bunlar ve genelde de farklı oyuncular ama aynı konsept ile. Yine de neden bu kadar kısa ve tek sezon olduğunu sorarsan bilmiyorum :) Sanırım Kore dizi sektörü tadında bırakmanın ne demek olduğunu biliyor.
      The Heirs benzeri öneri istemişsin. Bahsettiğin tarz lise türüyse bu konunun en önde gelen dizilerinden olan Boys Over Flowers 'ı ya da Playful Kiss 'i izlemeni öneririm. O dizilerin de seveni çoktur. Birazcık eskiler ama bence yine de izlettirir kendini. Konusu farklı olsa da olur dersen çok daha iyi bir sürü öneri yapabilirim. :)

      Sil
    2. Kore dizisi olarak 4 dizi izledim Boys Over Flowers, Playful Kiss, 49 Days ve The Heirs :) Lise tarzı, gençlik dizileri izlemek istiyorum ve ABD yapımlarının neredeyse hepsini izledim. Biraz da Kore yapımlarına bakmak istiyorum, bu diziler dışında önerebileceğin olursa sevinirim. Yani gençlik, biraz ciddi, biraz komedi :)

      Sil
    3. İzlediklerimden Dream High 1 ve 2, Heartstrings tarzında iyi ve izlenebilir olan. Shut Up Flower Boyband de güzel ama biraz vasat bunlara göre. Bunlar tarzının en iyileri değiller uyarayım. Lise gençliğini anlatan iyi dramaları izlemişsin zaten :)

      Sil
    4. Çok teşekkürler :) Söylemeden edemeyeceğim, blogun çok güzel. Düzgün ve en uzun süre baktığım ilk blog :)

      Sil
    5. Rica ederim. Umarım beğenirsin.
      Her zaman beklerim. Yorumlarınla daha da güzel oldu blogum ^^

      Sil
    6. school 2015 izlemelisin :)

      Sil
    7. İzlemez olur muyum :) Şuraya linkini bırakayım da gelir de görürsen uğrarsın :)
      http://kahveminkokusu.blogspot.com.tr/2015/07/who-are-you-school-2015.html

      Sil
  4. gerçekten ben de ilk bölümden the heirs ile benzerliğinden şüphe edip int de bir arayayım dedim ve hemen çıktı yanılmıyormuşum ama ilk defa konusu biraz çalıntı olsa da beğendiğim umarım daha çok benzer dediğim bir dizi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dizi sevimli evet izletiyor kendini :)
      Benim gibi benzeten bir sürü arkadaş olmasına sevindim.

      Sil
  5. Hemen anladım karakterler tamamiyle uyuyo senaryoda benziyo bende bir bakim bi benzeten benmiyim dedim değilmişim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk bölümden beri takip ediyorum ben de. Yanılıyor muyum acaba diye 2. bölümü de izlemeyi bekledim bir baktım benzerlikler devam ediyor :D

      Sil
    2. malesef Türk dizilerinin iyi olanları ya alıntı ya romandan BU DURUMA ÇOK KIZIYORUM..

      Sil
  6. merhaba^^ tamda beklediğim gibi çıktı :D diziyi izlemedim bile ve sırf fragmanlarından heirs çakması olduğunu anladım :D sonuna kadar katılıyorum yani :D bu arada çakma demem ağır kaçmamıştır umarım :D bakalım ilerde daha hangi senaryolar (ç)alınıp google aramamda ilk senin bloğuna rastlayacağım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba hhahaha bana malzeme çıkarıyorlar :P
      Ben her şeye uyarlama olabilir gözüyle bakmak istemediğim için artık önce izliyip sonra karar vereyim moduna dönüştürdüm blog politikamı :D
      Yorumun için çok teşekkür ederim. Her zaman beklerim ^^

      Sil
  7. İstanbula döndükten sonra mesajlaşırlarken kızın evinde yaşadığnı öğrenicek aynı okula gidicekler Çağla'dan ayrılacak ve Türk dizisine bağlıyacaklar yani Çağla hamile olcak veya Aslı'nın babası ortaya çıkıcak falan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorumları dizi devam ettikçe poatta yer vereceğım. Çok doğru tahminler cıkıyor. ^^
      Türk dizisine bağlayacakları kesin :)

      Sil
  8. Söylemeyi unuttum, bu konuda çok haklısın. Yeni izledik The Heirs'ı ve izlerken kardeşim ile Çilek Kokusuna çok benziyor dedik. Çilek Kokusunun son bölümünü izlerken yine çok benzettik ve internette aynı düşünenler var mı diye bir arayım dedim, sen çıktın. Çok doğru bir yazı olmuş, kesinlikle esinlenilmiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kusura bakma geç cevap veriyorum.
      Esintiler o kadar çok ki fark etmemek için diziyi izlememiş olmak gerek sanirım :D
      Neyse ki blogu sevmiştin, değil mi? Aramada çıkmam sorun olmamıştır :)

      Sil
  9. İzlerken pek farkına varmamıştım ama hakikaten benziyorlarmış. Güzel bir tespit yapmışsın :) İleri ki bölümler The Heirs i daha çok andıracak gibi gözüküyor, aynı evde yaşamalar falan, bakalım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen ben gördüğüm benzerlikleri ekleyeceğim kaçırdığım olursa haber verin olmaz mı? ^^

      Sil
  10. Şuan çilek kokusu nu izliyodum bunu düşünüp araştırıyım dedim çalıntımı diye galiba doğru

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çalıntı mı bilmem ama bir çok benzer sahnesi olduğu kesin :)
      Konu farklı ama aynı işlemişler neredeyse :)

      Sil
  11. Bende daha simdiki bölümde farkettim aslı ve annesi buraklara tasininca.Cidden benziyo haklisin.Zaten benzetince bende direk arastirdim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu bölümde gözüme takılan tek benzerlik oydu evet. Ama haftaya yayınlanacak olan bölümde bir sürü benzerlik olacak gibi :)

      Sil
  12. Ben de çok benzettim nette aradım burası çıktı. En azından ilişki durumu karışık gibi full hause dan tamamen kopyala yapıştır yapmamışlar . Arada farklı şeyler de katmışlar...

    YanıtlaSil
  13. Yeni bölüm fragmanında sokakta karşılaşıyorlar bir süre aynı evde olduklarını farketmiyorlar sonra esas oğlan kızın evlerinde yaşadığını farkediyor gece vakti sokakta kızı rahatsız ediyorlar ve esas oğlan onu kurtarmaya geliyor(bu sahne heirs te amerikadaydı )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım üstteki yorum da sizin :)
      Evet gelecek bölümden birçok sahneyi ben de anladım ^^
      İliski Durumu Karışık dizisi en azından uyarlama olduğunu belirterek yapıyor bu işi. Asıl onların yaptığı doğru. Çilek Kokusu isebayağı kandırmaya çalışıyor bence :/

      Sil
  14. Ben de rastgele denk geldim dedim hadi izliyeyim sonra bi baktım the heirs ,ilk izleyişimdi ama kız oğlanın evine taşınınca hemen the heirs kokusu aldım.Fark eden bir tek ben miyim acaba dedim ama paylaşmanız çok hoş olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazımda da demiştim ilk bölümden işkillenmiştim ama yine yanlış değerlendirmeyeyim diye 2. bölümü bekledim postu paylaşmak için. Kore dizisi izleyicisinin gözünden kaçmıyor valla :)

      Sil
  15. Evet haklısınız onlarda belirtmeli uyarlama olduğunu kendileri baştan yeni senaryo yazıyoruz diye millete yutturmamalılar. Bu konuda savunmuyorum zaten onları ama dizinin tamamen aynı olmasındansa arada değişiklikler olarak izlemek daha iyi diğer türlü aynı diziyi farklı oyunculardan izliyormuşuz gibi oluyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O konuda haklısınız valla :) böyle farklılıkları yakalayabildiğimde bile mutlu ediyor beni :D

      Sil
  16. Çilek kokusu dizisini hiç izlemedim ama the heirs dizisini bayıla bayıla izlemiş biri olarak özlemimle bu diziyi de izlemeye başlayacağım galiba :) öneriyor musunuz pekii?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla aman aman güzel bir dizi değil başrol kızın oyunculuğuna pek ısınamadım bu dizide.
      Vaktin var ve izleyecek hiçbir şeyin yoksa izlenir. Hani her hafta sıkı takip edeyim denecek dizilerden değil. Ben takip ediyorum ama the heirs ten neler var acaba diye merakımdan :D Romantik yaz dizisi tarzını seviyorsan vakit geçirmek için izlenebilir :)

      Sil
  17. çok haklısın bende bır the heırs dızısının hayranı olaraktan ve ezberleyene kadar izlediğimden bu sahneler gözüme hep çarptı ve bi anda 'oha bu the heirse çon benziyo !' dedim ve arkadaşıma da söyledim o da aynı fikirde olduğunu söyledi.Her şey çok benziyor.Bazı kurgular aynı olmasada çoğu şey aynı (yani burada burağın bir abisi yok).Her dizide olduğu gibi acaba bu da mı kore uyarlaması dedim ve araştırdığımda senin yazdığın gibi siteler çıktı ve böyle düşünen tek ben olmadığımıda anlamış oldum.Zaten türklerde yaygın olarak görüyoruz kore uyarlamalarını.Güneşi beklerken (bof),kiraz mevsimi (a gentleman's dignity),ilişki durumu:karışık (full house) vb. Zaten 4.bölüm fragmanında bile hala benzer oldukları aşikar.Burak ve aslı çarpışıyor ve birbirlerine 'Sen buradamı yaşıyorsun?' diye soruyor.Bunun aynısı Eun sang ve kim tanın arasında da olmuştu.Burak orada yaşamadığı söylüyor filan.Kim tan da böyle yapmamış mıydı ? Saklamıştı o evde yaşadığını.Ayrıca annesi çağlaya 'Nişanlanma işinide konuşalım.Artık nişanlanın.' diyor.Kim tanla rachel nişanlıydılar.Bu da ayrı bir benzerlik.Ve son olarak gidemeselerde bir amerika konusu geçiyor...Bence çok benziyorlar.Ama çilek kokusu the heirs kadar güzel olamaz ve burak da kim tan olamaz.The heirse göre çilek kokusu tam bir hayal kırıklığı.Kore dizilerini bu kadar uyarlamaları bir süre sonra bıktırıyor ve bu sefer kore dizilerinden nefret ettiriyor.(Örneğin bof.Güneşi beklerken bofun uyarlaması olsada bof kadar iyi değildi ve bir süre sonra sıkmaya başladı) Bunu okuyanlara tavsiyem bizimkileri izlemeden önce uyarlama dizimi bir araştırın.Ona göre uyarlamasını izleyin.Çünkü bizimkiler film saatinde dizi çekiyorlar ve bir süre sonra ellerinde olay kalmayınca sıkmaya başlıyor.Ve gerçektende bunaltıcı derecede....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle haklısın. Baştan benzer başlatıp daha 3. 4. bölümde kafalarına göre değiştiriyorlar. İlişki durumu Karışık dizisi gibi full house tan uyarlanmıştır diyip birebir aynı gitmesi en mantıklısı ama onu da güzel yapabilmek önemli olan :) Çok uzun bir konu aslında.
      Orijinaline göre daha iyi yapılmış uyarlamalar görmedik mi gördük. Yine de her şeyin ilki güzeldir felsefesini çoğunlukla benimsemiş biri olarak bu uyarlamaların hoşuma gittiği söylenemez. Belki de diziyi izletme politikasıdır Çilek Kokusu nda yapılan. Ne dersin ? :)

      Sil
  18. Beş dakikadır izliyorum hemen banada heirsi hatırlattı. Nete yazinca bu yazıyı buldum. Bıktık artık kore cakması dizilerden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke yapımcılar da biz izleyicilerin bu durumu fark ettiğimizi ve sevmediğimizi anlayabilseler :/

      Sil
  19. Aynen aşırı benziyo bende sinir oldum yeni fragmanda the heirsteki gibi kızı evde takip ediyo falan sinirlendim fkfkd heirsi 28 kez izlemiş biri olarak sinirlendim fndkdnd

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahah sakin ol olan olmuş artık sinirlensen de umursamayacaklar :')

      Sil
    2. Bide kız okumuyo ya bide çocukla aynı okula gitsin dahada atarlanrım fjdkdkd ama heirsdeki gibi olaylar olamad Türk dizisi sonuçta bu djdjfn

      Sil
    3. Bazı arkadaşlar kızın babasının burs vereceğini ve aynı okula gideceklerini iddia ediyor :) Çok mantıklı bence
      Sen daja çok atarlanıcan gibi :')

      Sil
  20. full house'un asıl çakması show tv deki " ilişki durumu karısık" zaten alıntı oldugu da yazıyor bıktım bu kopyala yapıstır yapan primci türklerden kendileri üretemiyorlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslinda doğru olan o en azindan yaptiklari sey yasal :)
      ama haklisin neden bizden orijinal senaryolar cikmiyor :/

      Sil
  21. Dizide buranin babası buragi otellerinde çalıştırıyor aynı durum young do da da vardı.bu kadar benzerlik yapmaları sinir bozucu ksksksk. İlk başta acaba ben mi paranoyaklastim diye düşünmeye başladım. benim gibi düşünenler olduğu için mutlu oldum jsjsjs

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hele ben bir de bana sor. Yazıyı ilk yazdığımda acaba taşlanır mıyım korkusu vardı biraz :D
      Burak konusunda çok haklısın bi Woo Bin asla olamaz gerçi ama :)

      Sil
  22. Esas oğlanın kızı mutfakta görmesi... Aynı sahneyi Heirs'te de görmüştük :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu bolumu tam izleyemedim ama birsuru detay yakaladık :D

      Sil
  23. gerçekten çok haklısınız benzerlikleri bende fark ettim ama sinirimi bozan çok şey var . Neden o güzelim diziyi alıp bu şekilde türkleştirerek banelleştiriyorlar ki bırakın orijinal in de kalsın. Çilek kokusunu her görüşümde büyük bir üzüntüyle bakıyorum. The heirs harikaydı çünkü izlemeyenler gerçekten izlemeli ben 2 defa izledim. Çilek kokusundaki oyuncular bile berbat tabii ki bana düşmez bunu söylemek ama oyunculuk yapamıyorlar oysa Lee min ho ve Park shin hye... Bir de romantik komedi Türk dizilerinde şu var çiftler arasında sürekli kavga sürekli hiç doğru düzgün anlaştıklarını göremiyorum. oysa heirs çok fazla çekişme olmuyordu olsa bile gülmekten karnımıza ağrılar giriyor ve bizi asla sıkmıyordu . Türklerde o kadar banalleşti ki bu aslında tüm dünyada. Bir yatak oluyor o yatağa erkek yatmak istiyor kızda istiyor aynı zamanda ama sonucunda kız yatıyor erkek de başka bir yerde yatıyor ve sonucunda rahatsız olarak yatağa geri dönüyor gerçekten bıktık artık bir de heirsse baktığımızda Kim Tan yatakta kendisinin yatacğını söylüyor divanda Chan Eun Sang a kalıyor ve bu durumdada Eun Sang ' bunu bulduğuma şükretmeliyim' diyor ve mızmızlanmadan , sıkmadan bırakıyorlar. Güney Kore hayranı olarak söylüyor yurdum insanları alıntı yaptıkları ve ya yapmadıkları romantik komedi dizilerini batırıyorlar eğer keyif almak istiyosanız orjinaline bakın birde. ( ama bak dram ve trajedide iyiyiz ^-^ ) bu arada haber için teşekkürlerrr. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim :)
      Evet çok haklısın artık çok fazla sıradanlaştı bu şeyler. Ve kesinlikle orijinali en iyisidir diyenlerdenim hep. ^^ Oyunculuk bakımından LMH ve PSH nin bence de ellerine su dökemezler :/

      Sil
  24. Daha birinci bolumden anladim the heirs Oldugunu ve sok oldum inanamiyorum delircem. Neden yaa nedennn ?? Zaten oyunculara da sinir oldum. The Heirs'ımın ustune dizi tanimam (^-^)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elbette orijinalinin yerini tutmuyor ama bilmeyenlet için güzel bir Türk dizisi :)

      Sil
  25. Evet kesinlikle çilek kokusunu izledikce the heirs le çok benzerlikler olduğu gözüküyor kizin annesiyle çocuğun evinde çalışması falan ama en kötüsü ilişki durumu karisik dizisinin uyarlaması olmuş full housenin Tayland versiyonunu izlemistim çok güzeldi oradaki oyuncular sahneler çok daha farklıydı ve samimiydi bizimkilerin uyarlaması her zaman ki gibi vasat olmuş çocuk çok kasiyor yapmacık gldi orjinalindeki sıcaklığı vermiyor uzatıp daha çok berbat ederler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyunculuklar beni de üzdü maalesef. O versiyonu da izlemek istiyorum :)

      Sil
  26. ben dizinin sadece bu haftaki son bölümüne denk gelebildim. buz dolabından yemek alırken görüyordu çilek kokusundaki oğlanımız. bu the heirs'de olmuştu. bunu görünce direkt aklıma çakma olduğu geldi.. yani aynı şeyleri düşündüm ve arattım aynı fikirde olan var mı diye :) bulunca mutlu oldum ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhh evet 5. Bölüm de çok benzeyecek gibi :D
      Bloguma da hoş geldin ^^ Teşekkür ederim :)

      Sil
  27. kore dizi önerisi yapacak olursam; Kill me heal me, pinokyo ve mask bu aralar enlerim arasındalar. sadece tavsiye :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aralarından bi tek mask kaldı izlemediğim pinokyo yazımı da oku istersen ^^ diziyle ilgili fikirlerimiz aynı mı merak ettim :)

      Sil
  28. İncelemeye yapmaya üşenmeden benzerlikleri sahne sahne bulup çıkarmış, çok güzel de kaleme almışsınız. Elinize sağlık gerçekten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, mutlu etti sözleriniz. :)
      Son 2 bölümdür tatilime denk geldiği için resim çıkartamıyorum ama artık herkes anlyor sanırım. :)

      Sil
  29. daha dizinin ilk bolumunde anlamistim .. Asliyla ayni evde yaşaması buragin da young do gibi şirketlerinde çalışması vs sonra asliyi arabalı adamlar asilmisti .. aynısı kim tan ve cha eun sang da amerika da olmuştu
    . Asli buragi evin etrafında gördüğünde burak burda yasamiyorum demisti .. kim tan da saklamisti .
    Sonra buragin asliyi evde takip etmesi aslinin o evde yaşadığını mutfak da öğrenmesi falan çok benziyor
    .. Ayrica yeni bolum fragmaninda burak aslının tokasini çekiyordu kim tan da hep cha eun sanga aynısını yapıyordu .. çok benzerlik var

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 5. Bölüm için yazıyı editleyemedim ama evet dediğin sahneleri ben de fark ettim. Yazdığın için teşekkür ederim ^^
      Fragmandaki toka olayını görmedim ama ona kadar mı almışlar hayret birşey :/

      Sil
  30. Çilek Kokusu,The Heirs'e benziyor. Kiraz Mevsiminin başları, A Gentalmans Dignity'e benziyor, Iliski Durumum karışık, Full Housla birebir. Ne olacak bu sektörün hali? Çilek kokusunda ileride kızı üni. den burs verirlerse şaşmaam 😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ohoooo daha neler neler uyarlandı da şimdi buraya yazasım yok :D
      Bizim senaristlerde mi iş yok böyle mi daha kârlı bilmiyorum :/

      Sil
  31. Ayşe sevgi ışık11 Ağustos 2015 14:18

    Ben the heirs her hafta bölüm bekleyerek izledim çilek kokusunun da izliyorum şu anda ama bu yazıyı görmesem belki aklıma böyle bişey gelmeyecekti mesala ben ful houseyle full house taylandı izlediğim için hiç ilişki durumu karışığı izleyesim gelmiyo.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yani Çilek Kokusu için kesinlikle uyarlamadır diyemiyorum ama benzer ögeleri çok fazla bence ki yorumlardan anlaşıldığı kadarıyla bir çok kişi de benim gibi düşünüyor :)
      Her dizinin / filmin orijinali daha güzeldir elbette ^^

      Sil
  32. Haklısın �� ilk izlediğimde ablamlara otuz kere bu the heirste de vardı diyodum fjjddjjdbdbd

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kardeşimle ben de aynısını yaşadım çok iyi anlıyorum :D :D :D

      Sil
  33. Merhaba. Anladigim kadariyla en bariz benzetmeler 4. Bolumde varmis. Simdi cilek kokusu 14.bolumde ben rhe heirsi izlemedigim icin bilemiyorum. Siz hala cilek kokusunu izliyor muaunuz? Izliyorsaniz baska benzerlik gordunuz mu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba ^^
      7. 8. Bölümden beri tam olarak izliyorum denemez ara ara ya tekrarlarını kanal değiştirirken görüyorum ya da reklamlarını. Evin içindeki kaçmaca kovalamaca durumları benzer geldi bana gördüğüm kadarıyla.

      Sil
  34. aynen öyle çamaşır odasına kaçmaları aslının kaldığı yerde kaçamak sarılmalar benzerlikler hala devam ediyor ben keyifle izliyorum ve heirsi de özlüyorum andıkça seviniyorum tabii yapacaksan tam yap demek de geliyor içimden :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet düzenli takip edemesem de son bir kac bölümdür dedğin sahneler aynı gidiyor gibi. Bunların aşk hikayesi diğer cocuk tarafından çok sabote edildi ama sanki eun sang , young do yu bu kadar kullanmamıştı. Yanlış mı düşünüyorum? :)

      Sil
  35. Kiraz mevsimi de kore dizisinden alinti hatta calinti diyorlar. Cilek kokusu ve kiraz mevsiminin de senaristinin ya da yapimcilarinin ayni oldugunu ogrendim. Dogal olarak yine bir kore dizisnden uyarlanmalari normal. Keske artık o kadar okudukları senaristligin hakkini verip kafayi calistirsalar. Alintiyla nereye kadar gidecegiz ki :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Kiraz Mevsimi de başlarda A Gentleman's Dignity dizisinin uyarlaması olarak başladı ama beceremediler rezil bir duruma geldi dizi.
      Kesinlikle bizim senaristler neden farklı ve güzel düşüncelerle karşımıza çıkmıyorlar. Gerçi şu aralar güzel ve kaliteli diziler izleyebilmeye başladık sanki.

      Sil
  36. türk dizilerinde -özellikle yeni çıkanlarda- nedense hep bir kore dizisi kokusu var. o kadar kopyala yapıştır yapıyorlar ki 1-2 bölümde çalıntıyı anlıyorsun. türk senaristler ise hangi kore dizisini uyarlamamızı istersiniz diye anket yapıyorlar bildiğim kadarıyla. bence bu konuda üretken olmaya ihtiyaçları var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o anketler gerçek mi emin olamadığım için bir şey söylememiştim onunla ilgili ama eğer gerçekse kolaya konmaktan başka bir şey değil.
      Kesinlikle tv sektörü yenilikçiliğini son bir kaç yıldır kaybetti neredeyse

      Sil
  37. Bu yazıyı okumadan 5 dk önce kendi kendime "Çilek Kokusu hangi Kore yapımına benziyo acaba?" diye baya düşündüm ve sonra buldum..Abi artık almayın Kore'den şurdan burdan kendiniz yazın bu kadar küçülmeyin yaa...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslına uygun başlayıp o şekilde devam etmedikleri için bir anda yok olup gidiyor diziler Çilek Kokusu gibi. Oysa ki telif haklarını alıp son bölüme kadar aslına uygun olarak çekseler ne kadar güzel olurdu.

      Sil
  38. Ben izledim ve dediğin sahneleri tıpatıp aynı yapmaları beni çok kızdırdı tabi türk dizilerinden ne beklersiniz ki ama bence the heirs oyuncuları daha samimi oynuyorlar çilek kokusunda gerçekten çok yapmacıktı tabi bu beni fikrim teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Habersiz olmasa iyi yoksa she was pretty nin uyarlaması olan seviyor sevmiyor uğruna ben çok beğendim ki o birebir yapılıyor hem yasal hem aynası :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma