Mr. Nobody (2009)

Hatırlar mısınız bilmem bir zamanlar Predestination izlemiştim. Öve öve bitirememiştim. Beyin yakan filmleri oldum olası severim. Bunu o yazımda da iyice dile getirdiğimi sanıyorum. Zamanda gidip gelsinler, paralel evrendir vs. bayılırım bu tarz konulara. 

2009 yapımı olan Mr. Nobody 'yi ise Tumblr daki giflerinden keşfettim aslen ama keşfedeli uzun zaman oluyor. 2 - 3 sene falan sanırım. Geçenlerde izleyebildim filmi. Beklediğim gibiydi hatta daha da derindi diyebilirim. 


Kısacık konusundan bahsetmem gerekecek merak etmeyin spoiler yapmayacağım.
Yıl 2092. Ölümlü insanoğlunun son temsilcisi Nemo Nobody 118 yaşına girmek üzere. Ölümsüz insanlar Nemo'nun nasıl öleceği üzerine iddialara giriyor. Mr. Nobody ise ölmeden önce bu kadar sene neler yaşadığını anlatıyor. 3 farklı hayat görüyoruz film boyunca. Hangisinin gerçek, hangisinin hayal ürünü, olması gereken hangisi olduğu ya da olmuş olan hangisi tüm filmi kafanızda soru işaretleriyle izliyorsunuz. Buraya bir not düşmek isterim Nemo Latince'de
'Hiç kimse' anlamına geliyormuş. Bu da filmin derinliğinin bir parçası olarak bilinsin.

Yukarıda da söyledim. Bu tarz filmleri bayıla bayıla izlerim genel olarak ilk izleyişimde anlamakta sıkıntı da çekmem. Ama bu film bir garipti gerçekten. Tam olarak taşlar yerine oturmadı kafamda. Her şeyiyle anladığımı söyleyemem. Ha anladım ha anlayacağım derken film bitmişti. Tüm bunlara rağmen filmi sevdim ama ucunu bu denli açık bırakmasalardı sanırım daha çok sevebilirdim. Ya da anlamadığım için ucu açık bırakılmış gibi geldi. Bakınız kafam hâlâ karman çorman.

2. defa izleyebileceğimi sanmıyorum filmin kötü oluşundan değil elbette 3 saate yakın sürdüğü için. Bu denli geniş kapsamlı bir filmin daha kısa olması saçma olurdu zaten. Başrolünü üstlenen Jared Leto 'nun üç karakterin de hakkını sonuna kadar verdiğini düşünüyorum. (Leto 'nun Trendeki Kız kadrosuna katıldığı söyleniyor.) 15 yaşındaki halini canlandıran çocuğu da es geçmemek lazım tabii ki. 

Bir sürü alıntı yapılacak cümlesi olmasına rağmen en sevdiğim altta gifini paylaştığım sahne ve orada geçen cümlelerdi. Ne olduğunu söylemeyeceğim merak edip filmi izleyin :)


Bu tarza kendini yakın hissetmeyenlerin filmi izlemesini tavsiye etmiyorum. İzlerlerse de bu ne saçma sapan filmdi, vaktimi boşa harcadım diye ortalarda dolaşacaklarından eminim. Seviyorsanız kendi başınıza izleyin kimseyi kendinize söyletmeyin. Ayrıca film içerisinde +18 sahnelerin olduğunu unutmadan, yanındayken filmi rahat izleyemeyeceğiniz kişilerle birlikte filmi izlememenizi de tavsiye listesine ekleyelim. 

Filmi izleyenlerin ya da izlemek isteyenlerin yorumlarını bırakmalarını umuyorum. Zira anlamadığım bir kaç şeyi açıklığa kavuşturmayı çok isterim. Spoiler ekleyecekseniz yazmadan önce not düşerseniz iyi olur. İzlememiş olanlara ayıp olmasın ^^ 

Seçimlerinizin sizi asla pişman etmemesi dileğiyle...
Sevgiler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma