Moon Lovers; Scarlet Heart Ryeo

Yaklaşık bir ay gecikmeli yazacağım bir dizi yazısı olsa da hissettirdiği duygular ilk günkü gibi taze.
Nedenini anlayamadığım bir şekilde Moon Lovers beni acayip derecede etkiledi. En son bu kadar beni etkileyen diziler yüzyıllar öncesinde kalmış gibi hissediyorum o kadar eski. Hangileriydi diye merak eden olduysa; I'm sorry I love you, Hong Gil Dong, Secret, Fated to Love You da falan bu denli etkilenmiştim sanırım. Beklentilerinizi yükseltmek istemem belki tamamen benimle alakalı bir durumdur ama benim için bu iki diziden de fazla etki bıraktığını söylemeden geçemeyeceğim.

Not: Diziyle alakalı yazacağım güzel hisler ben dahil 5-6 kişi tarafından da aynı kanıda olunan fikirlerdir. Abarttığımı düşünmüyorum. :P

Bu kadar çok sevdiğim dizilere blogda yazı yazmak bana o kadar zor geliyor ki. Söze neresinden başlayacağımı, neleri anlatacağımı bir türlü toparlayamıyorum. İlk önce OST 'dan başlayıp playlistimi şuraya bırakayım da yazıya onları dinleyerek devam edin.

Diziyi çok sevmemin nedeni biraz da OST 'u aslında. Her şarkısı ayrı güzel. Dizi bittikten sonra özleminizi OST ile gideriyorsunuz adeta. Evirip çevirip dinleyebileceğiniz ve hatta başka herhangi bir şey dinleyemeyeceğiniz bir zaman dilimine giriyorsunuz resmen. :)

İlk bölümlerde laylay lom başladığı için eh güzelmiş izlenir dediğim ortalarında etrafımdakilere hadi sizde izleyin baskısı yaptığım sonlarındaysa Allah'ım neden 20 bölüm bu dizi diye hayıflandığım şekilde sürdü maceram.

Işınlanma bulunduğu an Jun Ki 'yi bu tarihi dönemlere ışınlayalım bence o zamanlara çok  yakışıyor adam. 20 bölüm boyunca hiç şaşmadan her bölüm Jun Ki'nin ihtişamına hayran oldum. Dizi için demiyorum sadece. Güncel fotolarına baktığım zaman bile soğuk duruşunun ardında mükemmel bir sevimlilik yatıyor. Bu kadar 'güzel' oluşuna rağmen bambaşka bir havası var. Mesela Jang Geun Suk 'da güzel bir adamdır ama aynı şeyleri onun için söyleyemem.




IU 'yu pistten alabilir miyiz?! Zira oyunculuğa, şarkıcılığa olduğundan 10 kat daha fazla yakıştığını düşünüyorum. Naifliğinin yanında bu dizide asaletini de gösterdi ponçik IU bizlere. Dream High 'dan beri IU 'yu Suzy 'ye tercih etmişimdir zaten. Hâlâ da fikrim değişmedi.
IU Fighting 🙌




Kang Ha Neul'ın bu sorumluluk sahibi evlat havası üzerine yapıştı. Cidden şöyle bi bakıyorum neredeyse her dizisinde böyle. Burada biraz bu havadan sıyrılsa da özündeki o iyi çocuğu hepimiz gördük :)







Dizi boyunca her şeye anlam verebildim (ah pardon bir de uyuz kraliçe var sıra ona da gelecek) ama kız kardeşlerinin abilerine yürüyüp durmasına anlam veremedim. Hatta evlatlık mı falan diye bile düşündüm ama yok. O zamanlar için Kraliyet ailesine başka kan karışmasın diye olduğunu düşünerek ensest ilişkiye onay verdikleri kanısına vardık arkadaşımla en sonunda. Neresinden bakılırsa bakılsın epey saçma duruyordu ama neyse... Ayrıca bu karakter bize gözü dönmüş şekilde hırslı olmanın mutluluk getirmeyeceğini bir kez daha göstermiş oldu.



Konusundan, oyuncu kadrosundan bir haber olduğum için ilk bölümde bir sürü prens görünce şaşırıp kalmadım değil. E şimdi Jun Ki tamam seviyoruz ama yanında bir sürü prens görmek ekstra mutluluk oldu itiraf ediyorum. <3 Prenslerimiz de şöyle bir boy göstersin bir sn... :)


 


Kore dizi tarihinde (en azından izlediklerim içinde) beni bu denli etkileyen bir sahne daha hatırlamıyorum. O kadar çok şeyi barındırıyor ki bu sahne içinde; sevgiyi, üzüntüyü, acıyı, kıymet bilmeyi... Bambaşka bir anlamı var sanki. Dizi içinde de en hayran kaldığım sahne buydu. Sadece aktardığı duygu açısından değil görüntüsel anlamda baktığınızda da mükemmel duruyor.



IU ve Jun Ki 'nin uyumlu olacağına başta hiç ikna olmamıştım. Aslında düşüncem şuydu; Jun Ki çok 'güzel' bir adam. Her kadın oyuncu yanına yakışmıyor. IU acaba nasıl olacak? İzledikçe gördüm ki çok da güzel olmuş. 2016 'nın en çok yakışan çifti ilan ediyorum onları. Üstteki sahne de çok anlamlıydı <3

Diziyi yayınlandığı zamanlarda izleyeceğimi hiç düşünmüyordum. Kasvetli bir havası var gibi görünüyordu. Her yerde çarşaf çarşaf spoiler yapan arkadaşların paylaşımlarına da aldırış etmemiştim bu yüzden. Bilmediğim ve ilgim olmadığı için anlamlı gelmiyordu zaten. Dizi bittikten aylar sonra izlememe rağmen bu açıdan iyi ki spoiler yememişim diye sevinmiştim. Yediğim tek spoiler aslı astarı olmayan 2. sezon söylentileriydi. Tabii izlerken 2. sezonun geleceğini sanıp 2. sezonda neler olacağını hayal ederek bitirdim diziyi ama haber yalan çıktı. Reytingleri düşük olduğu için 2. sezondan vazgeçilmiş. Bu halk böyle güzel dizi izlemiyor da ne izliyor diye bir güzel saydım hâlâ da sayıyorum. Gerçekten kaliteli yapımı anlamıyor Kore halkı. Bitirmemizin üzerinden yaklaşık bir ay geçmesine rağmen izleyen her arkadaşımla krizlere giriyoruz. 


Küçük bir itiraf: Arkadaşım hadi izleyelim demese bu diziyi es geçecektim aslında. Ne konusunu biliyordum başladığında ne de başroller haricindeki oyuncularını. Bayağı bildiğiniz istemeye istemeye başladım diziye. Pişman mıyım Aslaaa... :D İyi ki izlemişim. Hatta denir ya bunu izlemediyseniz şanslısınız hâlâ elinizin altında muhteşem bir yapım var diye. Şu aralar tüm izlemeyenlere bunu diyip, izle hadi diye baskı yapasım var. Ama tabii ki size böyle bir baskı yapmadım gördünüz. :P Umarım siz de seversiniz benim kadar. :)

Sevgiler...

6 yorum:

  1. Nomu nomu çuvaaa 🤗 Ben de çok sevdim hele wang so süper, ayol konu jks e nasıl geldi :( severim kendisini çokça
    Ayy IU ya bayıldım aslında ben dövüşçü prens neydi adı jun muydu ona bayıldım :) velhasılkelam çok güzel diziydi. Ana kraliçeye çok uyuz oldum 😒😒

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. O da güzel adam ya ordan bağladım :D :D Ben ona karşı nötrüm :'(
      Evet Joon <3 3. favorim benim de baek ah dı :)
      Ana kraliçeyi yazıp da yazımı kirletmek istemedim zira kendisine zibilyon tane söylenecek kötü şey var :D

      Sil
  2. Bu diziyi sevdim ama bence tarihi dizi için bir tık eksik gibiydi ama çok sürükleyiciydi ona sözüm yok , birde diziyi lee jun ki için izledim o olmasa izleyemezdim muhtemelen . Kore de reytinglerin düşük olmasının nedeni bu bir çin dizisinden çeviri ve bütün koreliler o diziyi izlemiş haliyle adamlar da tekrar izlemek istememiş , birde IU 'u hiç sevmiyorlar sanırım onun da etkisi var

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Biraz daha savaş sahnesi beklediysen belki?
      Yorumunu okurken ooo vuahh diye diye okudum. Çin remake i olduğunu bilmiyordum. Doğru ama yine de çok temiz bir remake olmuş ya da bize öyle geldi. Bari 2. sezonu web drama olarak falan yapsalar <3
      Ne demek IU 'yu sevmiyorlar yaa... Bu Korelilere olan güvenip gittikçe yok oluyor. Suzy 'ye de ağızlarını aça aça bakarlar ay bak nasıl sinirlendim şimdi :D
      Bilgilendirdiğin için teşekkür ederim...

      Sil
  3. Kesinlikle katılıyorum. Bu denli güzel ve sürükleyici dizi izleme fırsatını bayadır bulamıyorduk. İzlediğime çok memnun oldum. Müzikleri ise ayrı parantez açılacak türden. Dizinin tek eksiği kılıçların bir tarihi diziye göre az sayıdaki çarpışmasıdır. Bu konuya pek yüklenmeyi tercih etmemişler. Bu eksikliği konuyu entrika, tarih ve aşk ile harmanlayarak gidermişler.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Aynen... Böylesini bir daha ne zaman izleriz bilemiyorum.
      Savaş sahneleri azdı evet başlarda olsa da sonradan yok oldu gibi bir şey.
      Yine de her şeyiyle kendine çeken bir diziydi...

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma