Paramparça Dizisi Kore 'den Esinlenilmiş

Flash, flash, flash... 

Pazartesi günlerinin reyting rekortmeni dizisi Paramparça, Kore dizisinden esinlenilmiş. Bunu şimdiye kadar nasıl duymadım. Yazan oldu da görmedim mi yoksa kimsenin haberi mi yoktu bilemiyorum. Bu haftaki bölümün sonunda set ekibinin isimleri geçerken öyle kaptırmışım ki akışa kendimi. Sonra bir baktım bu dizi..... dizisinden alınmıştır diyor. O kadar hızlı geçti ki anlayana kadar orijinal dizinin adını kaçırdım. 


Ardından hemen araştırdım. Aman ya Rabbim o da nesi?! 2000 yılında Güney Kore de çekilmiş olan Autumn in My Heart 'mış. İzlememiştim. Hemen konusunu okudum gerçekten hemen hemen aynı. Yapılan yorumları okumayı da ihmal etmedim elbette. Okuduğuma göre Kore versiyonunun aşk hikayesi bizimkine göre daha uçlardaymış, Bizdeki isimleriyle yazacağım yoksa anlaşılmayabilir. Cansu ve Hazal biyolojik ailelerine geri döndükten sonra Hazal 'ın ailesi Amerikaya gitmişler. Geçen uzun yılların ardından Cansu ve Ozan tekrar karşılaşıp birbirlerine aşık olurlar. Size aşk hikayesinin uçlarda yaşandığını söylemiştim. Bizim Türk aile yapımıza uymayacağından dolayı böyle bir işe kalkışmayacaklarını düşünüyorum. Söylemeden edemeyeceğim; Cihan ve Gülseren aşkını da hiç sevmiyorum. 


İzlenmeyi bekleyen zibilyon tane güncel dizim varken kalkıp 2000 yılının dizisini izler miyim emin değilim. Gerçi eski dizilerin ağırlığı, güzelliği bambaşka ama işte popüler K-Drama daha çekici geliyor.


 Paramparça dizisini çok sevmesem ve sürekli takip etmiyor olsam da esinlenilme olayına çok şaşırdım.Bu kadar şaşırmamın sebebi Kore dizisinden esinlenilmiş olmasının yanı sıra 2. sezon başladı daha yeni öğreniyorum bu olayı. Türk senaristlerin eseri diye izliyoruz. Kim bilir böyle kaç dizi daha var esinlenilmiş olan.

Sevgiler...

8 yorum:

  1. :)) Artık benzerliklere gülüyorum :))

    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Biz Kerimanı seviyoruz zaten :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vayyyyyy :D (Neriman tarziyla okuyun)
      Hahahah o karakter bile şu başrollerden daha sevimli hakikaten ya :D

      Sil
  3. Yurt dışına da satıldı diye biliyordum böyle bi şey nasıl oldu acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklar yasal olarak alındığı için kendi yaptığımız işi satmış oluyoruz bir sorun olduğunu sanmam yani :)

      Sil
  4. Methaba blogunuzu kesfettim takipteyim bloguma beklerim

    YanıtlaSil
  5. Bütün sevdiğim dizilerin uyarlanma hemde koreden uyarlanma olduğunu öğrendim ve yıkıldım yazık çok,yazık bizimde mezun olunan bir senarist okulumuz var demi o çocuklar niye işsiz belli oldu

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma